דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דייטים ומה שביניהם 

מאת    [ 15/02/2012 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 3300 פעמים ]

בס"ד

דייטים ומה שביניהם / מאת חייה כהן

 

בבואנו לבדוק הצעת שידוך ?לא פעם מלווה אותנו התחושה שהיינו בדייטים כה רבים ואולי רצוי לנו לנסות לסנן הצעות?

מציאת בן או בת זוג, נישואין והקמת משפחה הם תהליכים העשויים להעמיד קשיים ושאלות בפני כל אדם. עצם החיפוש אחרי התאמה ותהליך יצירת קשר משמעותי מהיר שמטרתו נישואים. אלה ועוד מעמידים את הצורך ב"זיהוי נכון" של הפרטנר לחיים בשלב מוקדם, כאשר לעיתים עולה החלטה פזיזה באשר להתהוות קשר פוטנציאלי. בשלב בחינת ההיכרות עולות דילמות לגבי ההתאמה: כיצד אדע שהוא (או היא) אכן מתאים לי? האם עלי לחפש בן זוג על פי קריטריונים של התאמה דתית וערכית או עם בן זוג שאיתו אני חש/ה קרבה, שפה משותפת ומשיכה?

השפעת התרבות המערבית, וחדירת בליל נורמות של זוגיות מהעולם החילוני, השפעות ודימויים ודפוס עליית קרנה של "האהבה הרומנטית" כתנאי הכרחי לנישואים, מובילים בלי משים לחידלון. אנו מתחילים לבנות סביבנו מסך ענק עליו רשמנו מה כן ומה לא (!) אלא שעלינו לבדוק האם יש הלימה עם המסגרת החברתית והערכים הדתיים בתוכם פועלים בני הזוג, והאם על ידי דפוסים לא ריאליים אנו מרחיקים את ההזדמנות להכיר את שחפצה נפשנו ?  הניחו רגע בצד את רשימת הדרישות האינסופית שלכם, ופנו זמן לבילוי ספונטני. יש בכך תועלת משמעותית ליצירת הזדמנות לזוגיות שלכם.

עלינו להשכיל להשתחרר ולאפשר את ההזדמנות שנקרית בדרכינו ולהביא את עצמנו לפגישה מתוך אמונה שהקב"ה מזמן לנו להכיר ברייה חדשה. וגם אם לא תהיה זו הפגישה האחרונה, הרי שהיא עוד אבן מאבני הדרך שהקב"ה מזמן בדרכנו אל היעד הנכסף.

החתונה האהבה והשמחה תלויים בחיוניות, בשמחת החיים באמונה בקשר שביכולתנו לטוות לרקום ולהעמיק בין בני זוג.

בכל מישור בחיים, קושי מאפשר התמודדות, הזדמנות למנף את המצב להתקדמות וצמיחה עתידית. לעיתים אנו מצויים בצמתים בחיים של חוסר פניות נפשית. אולי בעקבות קשר קודם שהותיר טעם מר. לעיתים קושי משפחתי, תעסוקתי או לימודי - מעיק עלינו ודרכו אנו משליכים על מצבים שונים בחיינו. ולכן ייתכן שעלינו לעשות עבודה עם עצמנו על מנת להשתחרר מפוזיציית חוסר המעש.  לפני שתנסו להיפגש נדרשת התבוננות פנימית: המטרה היא לזהות תפיסות שגויות שלכם, ולתקן אותן. כשתחושו טוב יותר עם עצמכם תהיו פתוחים גם לאחרים, וקשר זוגי יפרח ביתר קלות.

ההתגוננות שמא נבזבז עוד ערב לריק אינה מקדמת. הדייטים הרבים שחווינו עלולים ליצור מעין מעגל קסמים מתהדק שקשה לפרוץ אותו. גם הטיעון לקחת את הזמן לטובת בניית קריירה ומימוש עצמי או החשש מתלות כלכלית בהורים, גם אלו דוחקים בלי משים להיותך "לבד".

נכון שהמאמץ דורש כוחות וזה בדיוק מה שיפה בו, ניתן למקם את כוחותינו ביכולתנו לזרום, לפרגן, לתת מעצמנו ולנסות להביט לעומק של האדם שממול ולראות את הטוב שבו. ביכולתנו להתייחס להצעה שקיבלנו כעל היכרות ידידותית ונעימה, ורצוי לא לצפות שזו תהיה "אהבת חיי", עם זאת גישה חיובית עשויה להוביל ללבלוב קשר זוגי שיבשיל לכלל נישואים. 

במידה ונאפשר לפתוח בפני עצמנו הזדמנויות להיכרויות,  בסיעתא דשמיא גם זוכים להארה גדולה וצינורות שפע לחיי זוגיות. רצוי להצטייד באמונה ובלב שמח. לשאת עיניים למעלה ובעזרתו יתברך למצוא את המתאים והשייך אליכם, בהתאם להכרזה בשמיים טרם נולדתם.

למדו את עצמכם לחשוב בצורה חיובית ומעצימה. והרבו בתפילה שהרי התפילה לבורא עולם  ממלאה בתחושת שלווה ושמחה שיובילו בע"ה לחופה.

חייה כהן - מחברת הספר 'הדרך לחופה'


 


פעילה בהתנדבות במעורבות חברתית במספר עמותות


 


https://www.facebook.com/pages/%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%9C%D7%97%D7%95%D7%A4%D7%94-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%94-%D7%9B%D7%94%D7%9F/101732743371255




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב